Friday 13 July 2012

Muhasabah Diri :)

Assalamualaikumm and Hyee :)
Mulakann dengan Bismillah :)
Okay agak lama aku tak hapdet belog ni, k k k rindu :p hampa mesti tak rindu aku kann? sokayy tau daa -,- by the way, tajuk harini agak ketouchingsan sikit, harap tisu berada ditangan masing-masing. sekiann.

actually hati ni baru jaa disakiti. dalam erti kata lain hati ni da berkecai, meletup, berderai dan lain lain :) semuanyaa berlaku dalam sekelip mata jaa kan? takpaa, aku da selalu sangat lalui semua benda ni sorang-sorang. aku tau macam mana nak pujuk hati ni, aku sorang je paham apa hati ni rasa. dan Allah ja yang tau bertapa sakit, peritnya aku rasa. sokayy, sekurang-kurangnya aku dapat berlajar apa itu erti sabar, redha, syukur, tawakal dan menerima ketentuan Allah. betul kata orang, jodoh tu semua ditangan Allah. semuanya da tercatat sejak kita lahir di muka bumi ni. aku percaya, orang yang baik jodohnya jugak pasti dari golongan yang baik, soleh/solehah :) seriously sekarang ni aku tengah belajar hidup berdikari. aku tak perlukan "lelaki" untuk membimbing aku. cukup laa family, member-member yang aku ada sekarang, da cukup untuk buat aku happy. aku ni jenis cepat terasa, k k k mengaku jelaa. aku ni manjaaa, sumpah manja tahap kucing mengawan. tapi kekadang aku lagi suka simpan semuanya sendiri. yelaa kan, aku nak cerita kat sapa sangat? yang betul-betul boley paham akuu cousin, kawan, adik. parents? errr memang tak ahh kan. lagi-lagi sebab hati, memang kena penampaqqqq! gagagaga. selalunyaa kan, aku akan luangkan masa aku dengan nangisss. hahaha hobi aku latuuu. ayaq mata ni laa yang teman akuu. setia kann dia? tak macam jantan jantan jantan dan jantan yang pernah aku kenal. semuanya macamm %$@#&*!#$. hahahaha terasa? amek semuaaa. but betul orang kata, bila da jatuh hati dekat seseorang tu, jangan terlalu sayangkan dia, nanti akhirnya babi celaka la jawabnyaa :) setakat ni aku bahagia, even kekadang aku jealous tengok couple-couple lain, tapi takpaa, aku selalu pujuk hati ni supaya bersabar dan dapat menerima segalanya. sebab Allah da janji, setiap yang berlaku bersebab dan ada hikmah. jadi, nak taknak kita kena terima ja :)

wahai kaum hawa, biarlaa kaum adam mencari sendiri tulang rusuknya. kalau ditakdirkan kita ada jodoh, sejauh mana pon kita terpisah, akhirnya bersatu jugak. InsyaAllah :)

Assalamualaikum  

No comments: